Kormánymű rendszer fő elemei:
- kormány tengely
- nyomatékszenzor
- EPS vezérlő elektronika
- háromfázisú villanymotor
- akkumulátor

amikor elfordítjuk a kormányt, nyomaték ébred a kormánytengelyen, amit a nyomaték érzékelő egyből észlel és adja a jelet az EPS /electric power system/ elektronikának (kormány szervo vezérlő elektronikája), az EPS feldolgozza a szenzorok által küldött infót (szögsebesség, nyomaték). Pillanatok alatt kiszámolja, hogy mekkora rásegítés szükséges, ennek függvényében az akkumulátorról felveszi a szükséges áramerősséget és továbbítja a háromfázisú villanymotornak. A villanymotor pedig el kezd forogni, eddig a pontig szinte teljesen úgy működik, mint a pedelec.
A kormány tengely, a pedelec hajtókar tengelyének felel meg. Ahogy erőt fejtünk a pedálra az nyomatékot ad a tengelyre (hasonlóan, mint az autóknál a kormánykerék a kormánytengelyre). Ahhoz hogy rásegítsen a hajtásunkra a pedelec rendszer, a nyomaték érzékelőnek kell információt küldenie az elektromos vezérlőegységnek. A vezérlőegység kiszámolja a gyártó által beállított karakterisztika és a felhasználó által beállítótt mód alapján hogy mekkora legyen a rásegítés mértéke, majd ezek után leveszi a szükséges áramot az akkumulátorról és továbbítja a háromfázisú motornak, ami elkezd forogni és fogaskerékáttéteken keresztül rásegít a tengelyre.
Pedelec rendszer fő elemei:
- hajtókar tengely
- nyomatékszenzor
- EPS vezérlő elektronika
- háromfázisú villanymotor
- akkumulátor

További érdekességek:
- A pillanatnyi áramfelvétel egy Audi Q7-es esetén elérheti a 180Ampert, egy ebike esetében lehet akár 23Amper.
- A vezérlőelektronika folyamatosan kommunikál mind a kormányra szerelt LCD kijelzővel, mind pedig az akkumulátoregységgel. A kommunikáció a Bosch ebike rendszerek esetén hasonlóan az autóiparhoz CAN-buson keresztül zajlik.
- Az autóiparban törekednek, hogy integrált rendszereket fejlesszenek ( a vezérlőegység közös alumíniumházban van a villanymotorral ), amivel a környezeti hatásoknak jobban ellenáll. Az elektromos kerékpároknál is ugyanezt az utat követik, pár éve még külön volt a vezérlő, már szinte minden modellnél be van integrálva a motor mellé közös egységbe.
- Alumíniumház mindekét esetben 2 részből áll, ami között egy tömítőgumi helyezkedik el, a csavarok meghúzása után a két fél összezár, és teljesen vízhatlanná válik.